Nyelvi börze

Hajdúböszörményben is bemutatták a KRÉTA nyelvoktató applikációját
 
A Hajdúböszörményi Tankerületi Központhoz tartozó intézmények pedagógusai és nyelvi csoportjai a
Hajdúböszörményi Bocskai István Általános Iskolában szakemberek segítségével ismerhették meg
a KRÉTA Idegennyelvi Felkészítő Modult (IFM)március 5-én. A nyelvoktatásnak régi hagyományai
vannak mind a rendezvény helyszínéül szolgáló intézményben, mind az egész tankerületben, s az
idegennyelvi kompetenciák fejlesztése kiemelt feladat ma is.
A KRÉTA IFM modult hazánk valamennyi általános és középiskolája ingyenesen használhatja, ahol a
KRÉTA elektronikus adminisztrációs rendszer működik. Tanár és diák számára készült felületeken
angol és német nyelvet lehet tanulni önállóan, illetve tanári segédlettel. A diákok már a KRÉTA tanulói
appot megnyitva is eljuthatnak a Nyelvtanulás menüig, a pedagógusok számára pedig a KRÉTA DKT
felületéről érhető el a szintén ingyenes Tanári nyelvtanulás menü.
  
Cél a nyelvtanulás megszerettetése
A KRÉTA IFM Nyelvi börze programja három részből állt: elsőként egy különleges online nyelvórához
csatlakoztak a tankerület távolabbi intézményeinek tanárai és diákjai Microsoft Teams segítségével,
és kivetítőn követték az órát és aktívan részt is vettek azon. Ezt követően a Bocskai-iskola
tornacsarnokában egyszerre több állomáson, 45 perces foglalkozások keretében a modul angol és
német oktatóprogramjával ismerkedtek a tanulók.
–         A Nyelvi Börze azért jött létre, hogy megismertessük az alkalmazással a diákokat és a
tanárokat, megmutassuk csínját-bínját, hogyan érdemes és lehet használni. – mondta el az
eseményen Miholics Zoltán KRÉTA IFM szakmai vezető. Majd hozzátette: valójában az a cél, hogy
megszerettessük a nyelvtanulást, s annak a játékos formáját megmutassuk. Nem kell feltétlenül
tankönyvekhez ragaszkodni, hiszen ez teljesen automatizált, digitalizált rendszer, amelyhez asztali
gépen, tableten, valamint androidos és IOS operációs rendszereket használó mobileszközökön lehet
kapcsolódni.
 
Németből a középfokú, angolból a kezdőtől a felsőfokú nyelvvizsga szintjéig lehet eljutni az
alkalmazás használata során. A leckék „gamifikáltak”, azaz játékon alapulnak, interaktívak, a
beszédre nagy hangsúlyt fektetnek. Videós leckék köré csoportosulnak a tananyagok, mindig
valamilyen valós élethelyzetet mutatva be, ezzel kapcsolatosan megjelenítve az elvégzendő
feladatokat. A trükk éppen az, hogy aki nyelvet tanul, úgy érzi, hogy játszik  – emelte ki a szakember
hozzátéve, hogy az applikáció erősíti a motivációt. Mérések bizonyítják, hogy 42 százalékkal nő egy 2-
3 hónapos használat után a tanulás iránti motiváció.
–        Ez a kulcsa az egésznek. Akik találkoznak az app-pal, tapasztalhatják, hogy jó értelemben rá
lehet szokni, ami tanárként kiválóan alkalmazható, hiszen a gyerekek nem tanulásnak érzékelik,
miközben pedig hatékonyan fejleszti az idegen nyelvi készségeket – mondta Miholics Zoltán.
E nap délutánján a nem nyelvtanár pedagógusok számára tartottak fórumot a 21. századi oktatás
hatékony módszereiről és platformjairól, majd a szülőket is várták a digitális világ veszélyeit és
előnyeit megismertető előadásra.